Oblíbené odkazy
Z hlediska zákona či ceny je to zcela irelevantní.[zdroj?] Každý klient totiž cestovní smlouvu uzavírá vždy s cestovní kanceláří, která daný zájezd pořádá, ať už zájezd kupuje u cestovní kanceláře či agentury, a to pokaždé za totožných podmínek (stejná cena, stejné služby a stejné obchodní podmínky). U cestovních kanceláří může být výhoda ve větší znalosti daného produktu, proto lze očekávat přesnější doplňkové informace (zdaleka to však není pravidlem). Výhodou cestovní agentury je, že na jednom místě shromažďuje nabídky více cestovních kanceláří, což může značně usnadnit hledání vhodného zájezdu. Obecně ale platí předpoklad, že by cestovní kancelář měla být tím subjektem, který připravuje produkt (touroperátorem) a cestovní agentura (retailerem) by měla být kanálem, kterým se produkt dostane mezi koncové zákazníky.